Nusprendžiau pradėti naują, man pačiai labai įdomią rubriką bloge. Pasistengsiu pakalbinti visus kuriančius žmones, kurių darbai mane žavi. Tai bus dizaineriai, fotografai, aksesuarų kūrėjai, galbūt net kitų meno šakų atstovai 🙂 Tikiuosi jums šiuos žmones pažinti bus taip pat smagu kaip ir man, o jeigu turėtumėte kažkokių pageidavimų ką pakalbinti – parašykite komentaruose.
Šiandien pažindinamės su prekinio ženklo Apoteca kūrėja Inga Tarela. Pačią Ingą tikrai esate ne kartą matę lietuviškų leidinių ir portalų puslapiuose kaip itin ryškią asmenybę, visada renginiuose stebinusią išskirtiniais drabužių deriniais. Dabar Inga gyvena San Franciske, mėgaujasi šiltu oru ir kasdieniu darbu – kūryba ir prekinio ženklo Apoteca vystymu. Apoteca drabužiai visada ryškūs, visada traukiantys akį, dominuoja šilkas ir kiti prabangūs audiniai. Ingos paklausiau keleto klausimų, ir paprašiau pasidalinti savo kolekcijų įvaizdinėmis nuotraukomis – pamaniau, kad bus įdomu pamatyti ne tik tai, ką Inga yra sukūrusio naujausio, bet koks buvo tas jos kūrybos kelias. Aš pati nekantrauju kada greitu metu kažką pasimatuoti – tie šilkai taip vilioja !


1. Kaip gimė pavadinimas Apoteca? Kas jį sugalvojo? Galbūt kokia smagi sumanymo istorija po juo slypi ar kažkokia gili prasmė pačiai?
Pavadinimas Apoteca – tai visa mano gyvenimo istorija. Kaip jau esu minėjusi, mano tėvai turi vieną seniausių vaistinių Kaune, joje vis dar gaminami vaistai pagal receptus. Kai buvau maža labai dažnai žiūrėdavau procesą, čiupinėdavau buteliukus, laižydavau miltelius. Visą vaikystę mane lydėjo gaminamų vaistų kvapas ir vaistinės aplinka. Kaune gyvenu virš tos pačios vaistinės, seniau buvusiuose tarnybinėse patalpose. Jose išsaugojau tam tikrus vaistinės atributus, todėl vėl būdama Lietuvoje kasdien būnu vaistinėje. Mano antroji pusė taip pat farmacininkas. Taigi vaistinė ir vaistininkystė yra neatsiejama mano gyvenimo dalis. Kai pradėjau kurta prekinį ženklą, viską pradėjau nuo pavadinimo, nes tik sugalvojus jį, gali toliau kurta visa ženklo filosofiją. Buvo keli variantai, kuriuos vis svarstydavau, tačiau Apoteca nugalėjo, nes tai mano istorija, tai ženklo istorija…
2. Kiek laiko skiri savo drabužių linijos dizaino kūrimui? Kas dažniausiai tampa atspirties taškas / pradžia naujai kolekcijai?

Kolekcija gimsta per maždaug 3 mėnesius: idėja, formos, audiniai. Tačiau visa galutinė visuma atsiranda per pusmetį. Nes būna, jog sugalvoji, o kai pasiuvi pavyzdį kažkaip nepasiteisina, neguli, todėl vėl Bandai naujai, kažką keiti. Mano absoliučiai visų kolekcijų buvusių iki šiol atspirties taškas yra margintas audinys. Jis tarsi cukraus vatos pagaliukas, apie kurį susisuka visa kolekcija. Marginimas padiktuoja idėją, struktūrą, formas, modelius – galiausiai ir pavadinimą.
3. Kūryboje ir netik visada būna klaidų, iš kurių mokomės. Kokią klaidą, kuriant savo prekinį ženklą prisimeni, kuri išmokė daugiausiai ir buvo vertingiausia?

Manau,kad su kiekviena kolekcija vis dar mokausi. Nors mados srityje esu jau daugiau nei 10 metų, ir labai glaudžiai ilgą laiką dirbau su komercija, tačiau vis dar mokausi iš savo klaidų, kurdama savo kolekcijas. Kaskart atrandi geresnių audinių, lengvesnių priėjimo būdų prie dizaino, siuvimo galimybių. Sumąstai siūlę, o pasirodo, tam tikru atveju ji negalima, taip ir mokaisi, atrandi. Žinoma, labai džiaugiuosi, kad nebuvo tokios klaidos, kuri būtų pareikalavusi nuleisti rankas, ir labai tikiuosi, kad tokios nebus.
4. Kaip trumpai apibūdintum Apoteca merginą? Kokia ji yra? 
Pastebima, mėgstanti spalvas ir dievinanti komplimentus.
5. Pastaruoju metu prekinių ženklų Lietuvoje vis daugėja. Kokie tavo manymu yra trys svarbiausi kriterijai norint sukurti sėkmingą prekinį ženklą?
Man džiugu, kad žmonės bando ir nesėdi vietoje. Tačiau tuo pačiu ir pikta, kad visiškai neišmanantys šiuos srities, neturintys net menkiausio supratimo apie mados verslą kiša savo nagus. Labai daug atsirado prekinių ženklų, kurie neturi net kruopelytės išskirtinumo, daugelis jų atroso kaip vienas ir tas pats. Kadangi lengviausia siūti ir nusipirkti trikotažo, tai visi iš jo kepa vienodas sukneles. Negalėčiau pasakyti nei, kad tai dizainerių darbas, nei kad tai prekinis ženklas – labiau būtų galima įvardinti, jog tai “namūdinis siuvinys” drabužis skirtas pridengti kūną.
Man atrodo, kad laikui bėgant turėtų atkristi tokie siuviniai ir pasilikti stipriausi. Tie, kurie turi braižą, savo veidą, kurie išsiskiria kokybe, dizaino, audiniais, sprendimais. Žinoma, tai reikalauja nemažai investicijų ir atsakingo darbo. Labai tikiuosi, kad greitu laiku liks tik stipriausi.
6. Kas tau yra sėkmė? 
Sėkmė – kai darai tai, kas teikia pasitenkinimą. Kai nėra viršininkų virš galvos, kai turi mokytis pats iš savo klaidų. Kai niekas nepriekaištauja ir nereguliuoja. Vasario vidury bus 2 metai, kai aš atsiduodu savo kūrybai, kai nebereikia galvoti, kas ką pasakys ir kas ką šiandien tau prikiš. Jaučiu, jog dabar mano laikas…
7. Kas kasdienėje rutinoje tave labiausiai džiugina?
Labiausiai mane džiugina saulė ir geras oras. J jei kalbant apie darbą, tuomet kurybinis procesas.
8. Palinkėjimas kurmanoraktai.lt skaitytojoms 🙂
Nebūkit juoda/pilka masė – tapkit ryškiomis asmenybėmis.
Ačiū Ingai už įdomius atsakymus, linkiu didžiausios sėkmės kūryboje ir su nekantrumu seksime tavo tolimesnį kelią 🙂